تقدیر از مدیرعامل شرکت داروسازی باریج اسانس توسط وزیر بهداشت

شنبه 11 اسفند 1397، از شرکت داروسازی باریج اسانس در همایش توانمندی صنعت داروسازی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تقدیر به عمل آمد. در این همایش که با حضور آقایان دکتر سعید نمکی، وزیر  محترم بهداشت‌، دکتر پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو و سورنا ستاری رئیس بنیاد نخبگان برگزار شد، از فعالین حوزه‌ی دارویی ایران تجلیل و تقدیر به عمل آمد.  در این مراسم مدیر عامل شرکت باریج اسانس خانم مهندس لاله حجازی حضور داشتند و دو محصول شرکت باریج اسانس «آلزاستاپ» و «هپاتوهیل» به عنوان دو محصول برتر معرفی شدند. در این مراسم ، بیش از 120 شرکت دارویی حضور داشتند و از آنها تقدیر به عمل آمد.

 

سعید نمکی، وزیر بهداشت‌ در این مراسم گفت: اگر به دستاوردهای حوزه سلامت نگاه کنیم می‌بینیم که از ناب‌ترین و ارزشمندترین دستاوردها پس از انقلاب اسلامی در همه حوزه‌هاست. ما پس از انقلاب اسلامی با کاهش مرگ کودکان و مادران باردار و توسعه‌ خانه‌های بهداشتی و درمانی روبه‌رو بودیم و دستاوردهایی چون پوشش واکسیناسیون و کسب رتبه اول در منطقه مدیترانه داریم که افتخار بزرگی بود.
به گفته وزیر بهداشت در توسعه آموزش پزشکی نیز دستاورد بزرگی داشتیم‌ به طوری که آن زمان١۴ هزار طبیب داشتیم که ۵۰درصد از آنها خارجی بودند، اما امروز به عنوان قطب پزشکی منطقه مطرح هستیم. کارخانه‌های داروسازی همه پیش از انقلاب چند‌ملیتی بودند، اما بعد از انقلاب داروسازان شریف و وطن دوست ماندند و این صنعت را مدیریت کردند و با پیوستن به طرح ژنریک ما را از واردات بسیار بی‌نیاز کردند.