معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در بازدید از باریج اسانس چه گفت؟

کتر مهدی پیرصالحی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو که بهمراه جمعی از مدیران ارشد این سازمان در بازدید از شرکت داروسازی باریج اسانس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، از همه مسئولان خواست در جهت تحقق فرمایش مقام معظم رهبری درباره رونق تولید، با حمایت بیشتر از برند های داخلی و کسب و کار های تولید کننده محصولات باکیفیت در حوزه دارو و غذا، علاوه بر مقابله با تحریم ها به ایجاد اشتغال کمک کنیم.

همچنین دکتر سید جواد ساداتی نژاد ( نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ) که همراه با دکتر علی اکبر مرتضایی فرماندار کاشان و سایر مسئولان منطقه در این بازدید معاون وزیر را همراهی میکردند، نکات مهمی در رابطه با لزوم تلاش برای رفع مشکلات پیش روی تولید کنندگان حوزه غذا و دارو را مطرح کرد.

 

طی جلسه ای که در سالن همایش های شرکت داروسازی باریج اسانس برگذار شد ابتدا سرکار خانم مهندس لاله حجازی مدیر عامل برند باریج اسانس به بیان دستاورد ها و همچنین برخی مشکلات پیش روی صنایع تواید کننده در صنعت دارو کشور پرداخت.

مدیر عامل شرکت داروسازی باریج اسانس گفت ما به عنوان اولین شرکت دانش بنیان دارویی و یکی از برند های تولید کننده داروهای گیاهی در کشور با مسئولیت های بسیاری که درقبال اشتغال مردم منطقه و همچنین سلامتی مصرف کنندگان داروهای گیاهی داریم آشنا هستیم و درخواست ما حمایت بیشتر مسئولان متولی در جهت توسعه تولیدات و ارائه خدمات و محصولات بهتر است.

 

در این مراسم دکتر پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو طی سخنرانی خود با اشاره به اهمیت اشتغالزایی و توسعه تولیدات داخلی و توجه ویژه به ‍رونق تولید و مقابله با تحریم ها گفت: تاسیس هر نوع کارخانه ای در کشور به معنای سرمایه ملی و سرمایه گذاری برای نسل های آینده است و حمایت از تولید کننگان وظیفه همه مسئولان منطقه و کشور است.

وی افزود : خط قرمز اول ما سلامت و امنیت غذایی و دارویی همه فراورده های حوزه سلامت است و در هر بخشی از تولید داخلی که به خطشه ای به سلامت مردم وارد نمیکند ما باید ضوابط و پروسه های اداری پیش روی تولید کنندگان را براساس حمایت و قوانین سهل گیرانه تبیین کنیم تا کسب و کار ها بتوانند در مسیر توسعه روز افزون با سرعت و کیفیت بالاتری حرکت کنند.

دکتر پیرصالحی ادامه داد:‌ هرکسی که شرکتی راه اندازی میکند با ایجاد اشتغال به کشور کمک فراوانی میکنند و در مرحله بعد زمانی که شرکت ها به یک برند پرطرفدار تبدیل میشوند درواقع ارزش ملی پیدا میکنند.

 

معاون وزیز ادامه داد اکنون باریج اسانس یک برند شناخته شده بین همه مردم است این مجموعه نیز مانند سایر برندها بیش از هرچیز در درجه اول به کیفیت محصولات، رضایت مشتریان و اسم برند خود اهمیت میدهند و این به معنای ارتقای کیفیت محصولات است.

 

وی ادامه داد : مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس باید به برند های داخلی به عنوان ارگان های مهم کشور بیشتر اعتماد کنند و اجازه دهند که آنها در عرصه تولید با امید بیشتری فعالیت کنند. همچنین با حمایت از شرکت های کوچک تر کمک کنیم که آنها نیز در مسیر توسعه با سرعت بالاتر و موفق تر عمل کنند تا به برند های بزرگ تبدیل بشوند.

در این بین نکته قابل توجه در رابطه با مشاغل خانگی این است که ما باید در زمان تدوین قانون و اعمال قوانین بین استاندارد تولیدات و مشاغل خانگی با محصولات صنعتی تفاوت قائل شویم تا همه فعالان این عرصه عملکرد بهتری داشته باشند.