مصاحبه آقای خدیوی کاشانی

مصاحبه  آقای دکتر خدیوی کاشانی نماینده مدیرعامل داروسازی باریج اسانس با رادیو جوان

آقای دکتر خدیوی کاشانی نماینده مدیرعامل داروسازی باریج اسانس با برنامه «جوان آپ رادیو جوان» مصاحبه کردند. در این برنامه آقای خدیوی کاشانی در مورد داروسازی باریج اسانس گفت:

شرکت ما در کاشان به عنوان قطب ایجاد اشتغال در سطح کشور مطرح  و از اوایل دهه 70 توسط مهندس حسین حجازی پایه‌گذاری شده و با همت خانواده و دوستان، شرکت تا امروز پایدار بوده است.

وی به محصولات  داروسازی باریج اسانس اشاره ‌کرد و افزود:

در این شرکت بالغ بر 120 محصول صنعتی در حوزه گیاهان ‌دارویی در مورد انسان و بالغ بر 30 محصول در مورد دام داریم و همچنین در سال گذشته به عنوان تولیدکننده مطرح و کارآفرین برتر طی چندین سال شناخته شدیم.

نماینده مدیرعامل شرکت داروسازی باریج اسانس این شرکت را به عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان درحوزه داروسازی «گیاهان دارویی و داروهای گیاهی» دانست و گفت:

شرکت ما فرهنگ استفاده از گیاهان‌ دارویی و داروهای‌ گیاهی را دوباره در ایران احیا ساخت چرا که در روزگاری بودیم که به داروهای گیاهی و گیاهان دارویی نگاه سنتی می شد و کمتر کسی فکر می‌کرد که روزگاری داروهای گیاهی بتواند در جهان مطرح شود و محصول ایرانی در رصد نگاه تجار خارجی قرار بگیرد.

خدیوی کاشانی با بیان اینکه مهمترین آیتمی که در شرکت باریج اسانس مورد توجه قرارگرفت، تولید دارو دانست و بیان‌کرد:

براین اساس تیم تحقیق و توسعه از اعضای فرهیختگان جامعه دانشگاهی جهت روند تولید دارو، شکل گرفت.

وی در مورد تیم تحقیق و توسعه این شرکت‌ نیز اظهارکرد:

ما در این شرکت، ماهانه تحقیقات مختلفی بر روی داروها انجام می‌دهیم و داروهایی که براساس کتب قدیمی همچون «ابن سینا»که به نسل ما رسیده، با  تحقیقات نوین، چندین اختراع را به ثبت رسانده است. داروی «آویشیت» به جای «مالاشیت» برای آبزیان استفاده می‌شود که سرطان زایی «مالاشیت» از سوی سازمان غذا و دارو نیز غیرمجاز شناخته شده است.

نماینده مدیرعامل شرکت داروسازی باریج اسانس در مورد صادرات محصولات داروسازی باریج گفت:

ما در این شرکت وارد حوزه صادرات نیز شدیم. نگاه ما به تولید داخل بوده است که براین اساس موفق به شکل دهی نگاه صادراتی شدیم.

خدیوی کاشانی با اشاره به اینکه در حال حاضر با چین، کویت، عراق، کانادا، افغانستان، تاجیکستان و کنیا در حوزه صادرات ارتباط داریم، بیان‌کرد:

چشم‌انداز خوبی را برای آینده داریم چرا که خط تولیدی شرکت ما براساس اینکه GMP  شرکت کانادا را دارد، از این اصل می‌توانیم این استفاده را داشته باشیم که محوریت ما فقط داروی گیاهی نیست، بلکه فراتر از نگاه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی است.
وی در پایان یکی از معیارهای گزینش در جذب نیروی شرکت را کار تیمی دانست تا به راحتی و با فکربزرگ بتواند کار کند.

گفتنی است برنامه «جوان‌آپ» کاری مشترک از صندوق نوآوری و شکوفایی و رادیو جوان است که طی روزهای شنبه تا چهارشنبه با هدف بررسی ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها روی آنتن می‌رود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *