چاپ کتاب اصول و مبانی کشت و پرورش گیاهان دارویی

استفاده از گیاهان برای درمان دردها و بیمارها پیشینه‌ی بسیار طولانی‌ای دارد. حتی بسیار پیش از اینکه انسان، خط را اختراع کند تا با آن تجریباتش را بنوسید، به خواص گیاهان برای درمان مشکلات جسمی‌اش پی برده بود. بنابراین هزاران سال است که انسان به کوه و دشت‌ها می‌رود تا نه تنها مایحتاج روزمره خودش را تأمین کند، بلکه با یافتن گیاهان خاص از خود و اطرافیانش محافظت نماید.

در ضمن گیاه درمانی و گیاهان دارویی در تمام فرهنگ حتی‌ها دورافتاده‌ترین تمدن‌ها هم رایج بوده است، هر چند در هر قومی براساس گیاهان منطقه‌ای به نسخه‌های خاص خودشان دست یافته‌اند.

تا اینکه در ابتدای دنیای مدرن و با ورود داروهای شیمایی مصرف داروهای گیاهی کاهش یافت. ولی در چند دهه اخیر و به مرور و با مطالعات علمی و اثابت خواص درمان‌های هر گیاه برای انواع بیماری‌ها دوباره پزشکان و مردم به استفاده از داروهای گیاهی اقبال نشان داده‌اند.

گیاهان دارویی در چند سال اخیر به صورت علمی کاشت و پرورش و تجویز می‌شود. اگر در گذشته گیاهان دارویی به صورت وحشی در کوه و دشت رشد می‌کردند، امروزه با روشی کاملا علمی می‌توان به کاشت و پروش آنها پرداخت.

با توجه به نیاز جامعه به ویژه نسل جوان، شرکت داروسازی باریج‌اسانس و آموزشگاه فنی‌ و حرفه‌ای بارج‌اسانس اقدام به انتشار کتاب «اصول و مبانی کشت و پرورش گیاهان دارویی» به قلم دکتر علیرضا بلندنظر و دکتر علی ثابتی کرده است.

در این کتاب اطلاعات مفیدی در زمینه‌ی اصول اولیه کشت و پروش گیاهان دارویی در اختیار علاقمندان به زراعت گیاهان دارویی، دانشجویان رشته‌های کشاورزی و گیاهان دارویی و مهارت‌آموزان سازمان فنی‌وحرفه‌ای در رشته‌های گیاهان دارویی می‌گذارد که می‌تواند در زمینه‌ی ارزیابی ورود به این عرصه، چگونی فعالیت در این حوزه، مدیریت، برآورد هزینه‌ها و بررسی سود و زیان به آنها کمک نماید.

چاپ کتاب اصول و مبانی کشت و پرورش گیاهان دارویی 1

چاپ کتاب اصول و مبانی کشت و پرورش گیاهان دارویی 2